Eiffel tower...

one day I dream to France & see Eiffel tower there
And I hope my dream will come true...

Sunday, July 15, 2012

mula merancang belanjawan

bila aku dah dapat sambung kat uthm ni boleh aku berangan sikit2..hehew..
plan lepas ni camne aku nak arrange hidup & kerjaya aku..cewahhh!!!cam besau je citer2 tu..aku sedar nak harap dapat u yg top2 ukur baju di badan sendirilah...uthm pun ok apa..kisah pula aku ranking ke berapa dalam malaysia.so far ramai je aku dengar graduate dari uthm dapat kerja.tak kisahlah belajar mana sekali pun yang penting bila kuar ade keje..takut jugak hari tu xdapat sambung mana2,manelah tau..plan B kalau tak dapat mungkin aku apply spa...tapi dah dapat uthm syukur alhamdulillah..aku dah nampak betapa saving nya aku belajar kat situ..dekat dengan rumah.serik jugak aku belajar jauh2..tapi tak pe orang kata cari pengalaman..

sumber dari google

teringat kenangan belajar kat kms.seronok jugaklah.bila balik cuti rasa macam seorang perantau.ceh!
selama aku balik kg mana ada member,member aku just hantar sampai tbs je lepastu pandai2 lah nak hidup.4 jam aku duk dalam bus.aku tidur then bila buka mata lagi xsampai2..hahahah..pengalaman mematangkan aku.memang aku nak pun belajar kat matrik selangor tu..walaupun macam berat hati je nak pi uitm..aku dapat gak uitm kat melaka cos pula bolehlah dikatekan aku minat jugak.cos administration...tapi bila difikir balik aku nak cepat habis belajar..nak kahwin cepat letew..tadelah, calon tade lagi nak kahwin mende.sebab aku tak nak bayar ptptn kut.masa tu hidup aku zero,kalau boleh bila aku dah kerja nanti tak nak lah bayar hutang banyak....
lepas ni perancangan aku kalaulah dapat pinjaman ypj tu alhamdulillah kalau tak dapat mungkin try perkeso pula.biasalah hidup ni kena ada plan B.jangan over confident.kalau boleh aku nak belaja ade yg sponsor..hahah..teruk perangai.sebab lepas degree nanti insyaallah kalau ada rezeki aku sambung master.muda lagi kan..hahaha..tulah untungnya matrik.shortcut.sape tak nak gaji beribu riban..aku fikir panjang, bila aku nak kahwin nanti macam2 benda nak kena fikir..tapi tu lama lagi.register kat uthm pun lum...wahahah...
bersyukurlah dengan apa yang ada,bagi yang dapat jauh or mungkin cos lelong ke xyah lah mengeluh sangat.sebenarnya ramai yang kat luar sana nak masuk u then nak ambil degree.bila dah dapat ni terima jela..jangan nak bongkak sangat kata tak suka...aku sepak karang.!Allah tu kan Maha adil.adelah tu hikmahnya.



No comments:

Post a Comment