Eiffel tower...

one day I dream to France & see Eiffel tower there
And I hope my dream will come true...

Wednesday, July 18, 2012

ketidakpuasan hati

risau..risau...first time nak pergi interview esok.clueless...
kalau pasal introduce myself tu ok lah bab nye ditanya isu semasa...
tadi google lah kejap apa isu sekarang nih,..haihhh!!!menyampahnye aku..politik tak habis2..& tak habis2 memburukkan kerajaan..dorang ni pakai berani luah kat laman2 sesawang je cuba cakap depan2 pm camtu,mau tak gugur telur tuh..hahah..'pandai ko carut sekarang yer'...
ada segelintir rakyat Malaysia ni yang tatau bersyukur.
bertuahnya duduk di bumi Malaysia ni tapi semua benda nak salahkan kerajaan..ni salah,tu salah..segala benda serba tak kena..Malaysia is a free country..sebuah negara demokrasi.aku respect dengan pm.pm dulu ke sekarang ke....kelima2 nya aku respect..sebab hari ini aku merasai kemerdekaan..tadelah aku keluar rumah disambut dengan peluru..nikmat kebebasan..yang aku tak faham apa yang dorang tak puas hati sangat..apa yang dorang nampak maksiat2..maksiat tak habis2..tu pun nak salahkan kerajaan..bagi aku ko nak buat ibadah ke,nak buat dosa ke kerajaan malaysia tak halang tapi ada otakkan then manusia ada akal gunakanlah..kerajaan dah bagi pendidikan sejak kita kecil lagi..pasal agama,macam2..ilmu dunia,ilmu akhirat...tu pun nak salah kerajaan..baru2 ni dah banyak sangat pm bagi sumbangan kan then kuar kat iklan..salahkan iklan pulak katenye 'kebulur sangat ke rakyat malaysia ni kalau tak dapat sumbangan'..dulu sibuk tanya mana pergi duit rakyat..?dorang ni bagi satu juta pun lum tentu tau erti bersyukur...cam isu bersih..kata duduk,bincang...tapi hakikatnya..tu pun masih nak salahkan PDRM..betapa malunya bila orang luar tengok kat utube,camni ke islam...?islam tak pernah mengajar umatnya liar & ganas..*cam binatang pulak
yang paling sedih sekali kebanyakan yg hentam kerajaan ni student ipta..
tak pernah tanya diri tu sendiri mana silapnya...sibuk kesiankan negara lain siap tukar dp kat fb oren coklat tapi pernah tak kita bersyukur apa yang ada sekarang ni..apa yang ada depan mata..
aku salute dengan singapore sebab bersih betapa susahnya nak nampak sampah tapi tengoklah kerajaan dorang strict bab2 jaga kebersihan ni..cuba kerajaan malaysia wat camtu confirm ada yang hentam punyalah...macam baru2 nilah,jauh di sudut hati aku sokong kerajaan bagi student bawa phone pi sek...tu pun ramai yang complain..haduuu,,xfahamlah aku..kejenye nak complain aje..dulu masa xbagi sibuk nak bawa sangat phone tu sekarang dah bagi ada je yang bising..student sekolah menengah ada otakkan akal,dah baligh da pun, pi sekolah nak belajar ke nak bbm..hahahah!!!!
jangan lupa letak silent mode...sometimes berguna bila,'cikgu,kat mana?asal tak masuk kelas?' tu bagi student skema lah..hahaha..bende tu tak yah nak jadi isu..pernah salahkan parents asal beli kan iphone..ceh,nak iphone je...sebenarnya,aku tak dapat bayangkan kalau kerajaan aku jatuh ditangan pembangkang,cam negeri yg ada...dorang nak hidup yang sederhana tapi sampai buat rakyat miskin..
sampai hari ni untung aku masih nampak lagi orang melayu makan kat restoran2 mewah,bila raya soping sakan bhai xcukup tangan dengan troli sekali tu...nak buat amal ibadah tade sape pun nak halang..cuba tengok negara yang dalam kesusahan nak sembahyang pun susah...bagi yang suka dok hentam kerajaan kan tak yah nak tunjuk pailang sangatlah..pembangkang memang perlu dalam sesebuah negara tapi bukan pembangkang yang menghentam antara satu sama lain tapi pembangkang yang sama2 nak majukan negara...
sebagai rakyat Malaysia, bila aku fikir sejenak,..pe benda aku nak bangkang..?tade point pun...
ingat,kerajaan malaysia bukan tuhan..semua benda nak ikut cakap dia je..usaha tak nak..
rezeki memang datangnya dari Allah tapi bukan turun dari langit..mestilah ada salurannya...
bukan senang seorang pm nak puaskan hati semua rakyatnya.tapi kemakmuran yang ada hari ni,kemajuan,pendidikan,kemudahan,sumbangan..hargailah..belum tentu yang 'ada' tu nanti boleh dapat camni..

No comments:

Post a Comment