Eiffel tower...

one day I dream to France & see Eiffel tower there
And I hope my dream will come true...

Saturday, September 29, 2012

harapan

'harapan...
harapan menjadi layu,
ingin ku bahgia bersama,
menjadi kenangan,
memburu impian masa kita
selamanya...'

lagu intro untuk entri kali ni..haih,,harapan demi harapan aku letakkan..lum 2013 ni aku dah pasang azam macam2.kalau dulu tanye azam aku same je sepanjang tahun tapi tahun ni lain macam sikit..ambang belasan tahun tahun depan dah masun 20an..ececeh...



 tahun depan jgk berazam nak beli kereta myvi.haih,selera nak besar tapi xsado bajet xsampai...tengah mahal lagi lah myvi 1.5 nih...hurm,kalaulah
aku beli viva hati aku rase xpuas..tak naklah camtukan
tapi aku xkisah kalau dapat myvi se 1.3 auto ni.2nd pun 2nd lah tapi aku puas hati.aku usha duk usha memang lepas sgt bajet aku.hehe..orang kate myvi puas hati.tapi sekarang ni masalah aku tade link.nak beli kereta 2nd pun kena arif jgn main beli sebab aku nak pakai lama.jalan jauh tu tak sure lah.hehehe...sungguh dalam dilema.

dalam tahun yg sama jgk lah aku nak angkut canon ni.haih,sume nak angkat tahun depan.bonus2..!jap lagi bonus tu habis kat kete je.rabak,.tapi aku tetap nak jgk.sebab sony alpha tu aku nak jual.haih,dahlah ade fungus lah apelah..nasib baik tade anggur bak kate member aku tadi.nak cuci je 300rat..tapi fikir balik nak guna lama lagi aku dgn merelakan.

nampak xdewan konvo nih..haih,,ni memang harapan sume mahasiswa/mahasiswi uthm nak konvo dekat sini..harapan nak jaga pointer lah setiap sem.kan aku kate aku tak nak bayar balik ypj.tapi masyaallah bukunya mahal benor.bak kate lecturer aku student dia yg dapat 4flat beli buku yg xdpt tu photostat je.pandai sungguh dr ni tau nak suh kite beli buku dgn dia.tapi tapelah berguna.kalau bab2 melabur ke arah belajar ni aku xkisah sgt.ehem,atok ade.hehew..teruknya perangai.nanti dah jadi orang aku gantilah balik.xkan nak lupa camtu je.yuran,buku aku dah tade hallah kire settle lah.

yg ni pun harapan jgk ke..haaa,memang..macam mana aku nak maintain macam ni.balik je kena ceramah kesihatan dgn atokanda.dia kate aku gemuklah,pipi chubby,nanti xlaku kahwin gemuk..memang saiko habis.aku dah risau.tapi dia suka ajak aku makan.balik je macam2 lauk.dahlah kat sana aku makan pun dah macam ape..banyak kut.aku ni jenis selera tinggi.tak leh 1 hari xmakan nasi jap lagi pening then muntah.pernah kut aku try nak diet kat matrik amik muntah hijau..macam telan alien.plus,aku ni bukan jenis suka bersukan.aku haraplah trekking yg aku join ni bagi aku kurus & maintain.lepastu dalam kepala ni dah fikir nak beli korset.korset mahal kut kalau yg baik.nak2 brand triumph jejak rat bhai..hadoo...nak lawa punya pasal.atok dah saiko xlaku kahwin.masuk uthm lagilah bebas kan nak pakai apa janji jangan bogellah.memang kejenye beli baju jela tiap minggu...alasan aku tade baju.entahlah,sesapa yg sudi jadi penasihat tolonglah isi borang.boros aku dah tahap kritikal.tu belum masuk pi sana sini.tahun depan classmate aku macam2 plan.nak pi uss,legoland..itu sume masuk dolar...aiyaya,tapi nak buat macam mana aku memang suke berjalan,explore tempat2 yg lum pi.sebab tu join kembara.pening2 sume duit tapi tape tu ade orang panggil duit tepi..kira pejam matalah..hidup dekat u ni memang kena melabur..kalau diam,pasif je..boring je.aku mana boleh camtu.dahlah sekolah & matrik dulu xde camni.sekolah memang bajet burst..sedeyh aku.kalau nak pi mana2 mesti yg terpilih je.aku rase perrrrrr!!!matrik jgn cakap lah memang bz tapi weekend aku jalan jgk.hehe...

entah macam mana aku suka cactus pulak..hobi suka nak bela kaktus.nak letak kat meja study.aku dulu harapan nak bela kucing tapi fail..baru berapa hari hilang dah.merajuk kut si JC tu.mengada nak tido sebelah aku.aku sepaklah..lepas tu hilang sampai skg tak balik.hehew..kebetulan,cuti sekolah ni family aku nak pi cameron.aku harap murahlah.mahal jgk aku tataw lah..lepas tu makcik aku suh mc..adeih,kusut dibuatnya.aku tak nak kena tinggal...

orang tanya,takkanlah tade...ape yg tade..?serius,tade.komitmen dah ke lain..

No comments:

Post a Comment