Eiffel tower...

one day I dream to France & see Eiffel tower there
And I hope my dream will come true...

Monday, July 23, 2012

fikir sejenak...


aku bab2 citer pasal kahwin ni suke...hahaha..sapa yang xnak kahwin.semua orang nak..tunggu sampai seru jela ni...kahwin lah dengan hati yang tenang & xmembebankan sesiapa...bila fikir pasal kahwin ni semua duit..segala2nya duit..tade duit camne nak kahwin..tu yg aku melabur dekat 'ehem2'..'ehem2' tu satu pertubuhan lah.sebab apa nanti lepas aku habis belajar & dapat keje beban tu tadelah berat sangat..disebabkan aku tunggal mak dah tade,ayah pun memang aku xmengharap satu sen pun so kenalah prepare dari sekarang...lagi satu jangan berharap nak dapat lelaki kaya..nak kahwin dengan orang bukan duitnya.ahha!!! perempuan jangan mengharap sangatlah pada lelaki...aku cakap panjang lebar ni dah macam ceramah agama,SEMANIS KURMA..
saje bagi pendapat bukan ada orang nak baca pun...aku kurang setuju lah kalau kahwin time belajar,..kalau dah belajar tinggi2 tu apa boleh buatkan tapi kahwin time sekolah..dahsyat tu..!memang niatnya nak elakkan maksiat,hawa nafsu..bla2..tapi orang lain boleh tahan pe..fitrah manusia suka sama suka..biasalah,aku dulu pun camtu..tapi apa yang aku belajar, xsemestinya orang yg kita sayang hari ni akan jadi suami kita..ada yg kekal dari sekolah,universiti sampailah kerja bercinta then kahwin..tapi susah nak jumpa yang camtu..selagi ada peluang belajar,belajar lah..dengan adanya ilmu orang lain boleh tunduk hormat kat kita..huahh!!tunduk pulak dah macam pakai ilmu lain..hahah..ilmu dunia & akhiratlah.kalau kita xda ilmu orang lain pandang cam xde mata je..kalau aku pun pilih bakal suami nak yg berilmu...kalau kaya takat duit mak bapak xpayahlah..



sumber dari google


























tahu semua ni bape riban..?nak buat majlis kahwin pun habis beribu riban...untung ada mak bapak dari sekolah sampai ke alam rumahtangga sponsor habis...tu bg student lah..nama pun student kahwin pakai duit sape???tu baru kahwin lum isi rumahnya nanti.sampai bila parents nak sponsor,sikit2 bolehla....tu yg start hutang keliling pinggang..memang aku punya lifestyle xsuka berhutang..
kalau tade 50k dlm tangan jangan haraplah..nak kendurinya lagi,hantaranlah bagai..sekali gerak semua duit...nak kahwin sederhana senang je kahwin koboi..tapi mulut orang ni sampai pasangan tu ada anak akan mengata je kejenye..cayalah...entahlah, perkahwinan tu memang indah tapi preparation pun kenalah indah..bang oih & che kak oihhhh...

No comments:

Post a Comment