Eiffel tower...

one day I dream to France & see Eiffel tower there
And I hope my dream will come true...

Thursday, May 5, 2011

happy mother's DAY...



Selamat hari ibu kepada semua ibu2 yang ade di seluruh dunia..hmm,tapi hari ini aku tak dapat nak wish 'happy mother's day' kat arwah mak aku..kalau aku ada mak pun mungkin mak mentua tapi tu lama lagi..mak tiri..?tak de maknanya aku nak wish dekat hantu tu..
arwah mak aku pergi 9 April 2008..erm,aku sendiri tak sanggup nak cite camna aku kehilangannya.
aku cuma teringat masa arwah ade,.pantang ada cuti sekolah mesti bawa aku bercuti.ke mana jela..kalau balik terengganu tempat tak penah miss,pantai air tawar & bukit kluang..arwah mak memang suka berjalan sebab tula aku ni kaki berjalan..ke mana je aku nak pergi arwah layankan jela..tapi sekarang dah tak de tu semua..susah aku dapat berjalan jauh2 ni..nak buat macam mana dah itu nasib aku..aku redha..
terasa sayu juga bila tengah isi borang pape,.mesti nak nama mak & ayah,ic..bila tak de aku pun dah fenin,..'nak letak ape ni..?'..nasib baik ade penjaga kan..sebab ade bapa pun cam tada bapa..arghh..!
walaupun arwah mak aku x jaga aku dari kecik tapi kasih sayang mak tu mesti la ada..kekadang aku bersyukur dilahirkan tunggal.arwah pernah bagi sebab knp aku ni tade adik,masa tu aku budak2 lagi..setiap apa yang arwah mak cakap&pesan aku ingat sampai hari ni.
kepada semua yang ade mak,ibu,mummy,umi & whatevala,hargailah selagi insan yang dipanggil emak tu masih hidup..tengokla wajah mereka sepuas-puasnya sebab...ajal&maut di tangan tuhan..tak de sapa pun yang tahu bila..bagi aku sendiri,aku pun tak menyangka arwah mak pergi terlalu cepat sangat & pemergiannya betul2 aku rasa susah nak terima..aku sentiasa mengharapkan aku bermimpi arwah setiap hari..tu la satu2 nya cara aku dapat lepaskan rindu aku.selain dari tu aku tak de pape lagi..aku belum puas hidup dengan arwah mak lagi..

No comments:

Post a Comment