Eiffel tower...

one day I dream to France & see Eiffel tower there
And I hope my dream will come true...

Wednesday, January 23, 2013

jangan jadi sampah dalam negara...

Alhamdulillah aku dilahirkan untuk menjadi seorang insan yang berjiwa patriotik, sayangkan negara & pencinta alam bukan pailang or 'sampah' yg bermasalah...jadi sebagai mahasiswa ipta, cewah akak long malam ni skema ayam sgt..haha..bukan apa bosanlah tataw nak buat apa tiba2 ade orang share kat group uthm psl my beautiful malaysia.kempen mesra alam gitu..baru aku tau im4u ni byk xtvt..kalau nak tau lebih pergilah website dia.aku dah register sbg volunteer.bile dgr pasal mesra alam je aku cm berminat terus aku roger kwn aku...nasib baik dia kate ok..tapi tula tataw lagi.kalau jadi memang nak pi.



aku lebih suka terlibat dgn aktiviti2 yg bersih dari politik..sebelum aku nak join pun aku tgk objektifnye dulu.kalau untuk negaraku memang aku join.banyak aktiviti sukarelawan dah nama pun im4u.tade kaitan dgn  mana isu politik..bukan kepentingan mana2 politik jgk tapi nampak lebih pada membantu komuniti..dari muda sampailah ke tua..tidak ketinggalan juga flora & fauna..uit!dah lama xbuat esei bm..



selagi alam ni terbentang luas aku nak tengok puas2..tak kiralah berpanas ataupun berhujan daripada berpanas & buang masa pi jalanan terjerit terlolong (tau malu tutup muka pakai topeng bagai takut kena buang u or keje) tapi matlamatnye asyik nak condemn orang je.tak dapat pape balik dapat penat.mungkin saje nak interframe manalah tau femes masuk tv & utube kan....puihhhh!

sedikit ole2 daripada uthm buat adik2 semua.kalau kita nak buat pahala xkira orang tu berpegang pada parti politik mana2..

aku respect dgn orang asli yg kat pos2 tu sebab dorang semua buat hal sendiri..kalau kita tak kacau dorang, dorang pun tak kacau kita..terasa macam artis kau kalau masuk hutan.bila kita lalu je dorang sume  say haiiiiiii!!!! kejar sampai dah  x dejalan nak pi.kadang2 aku pelik  dorang pun manusia aku pun manusia dorang steady je duk dalam hutan tapi skg pun dah maju jgk tapi tadelah semaju jb boleh je survive.yg aku ni panas sikit pun mengeluh..tapi tadelah aku sampai nak protes nak buat provokasi jalanan bagai....
susah mana pun kita ade lagi orang yg lagi lagi susah cume kadang2 manusia ni bila dah dapat betis nak paha..sat gi kaki yg sampai..
pesanan ini tidak menyentuh mana2 politik



No comments:

Post a Comment