Eiffel tower...

one day I dream to France & see Eiffel tower there
And I hope my dream will come true...

Sunday, July 1, 2012

hi july


blackberry
vs 
iphone 4S

xkisahlah mana2 pun.bb ke iphone ke android ke or whateva masing2 ada kelebihan.nama pun dah smartphone tapi pengguna jugak kenalah smart.sekarang ni semuanya dah senang,macam2 ada.tadelah macam dulu.kebanyakan student pun dah ramai pakai.macam trend pulakkan.tapi kalau nak beli tgklah bajet dulu.

\
bila dah ada kemudahan macam tu senanglah orang nak update status kat laman sosial.mcm fb,twitter...haih,mengimbas masa zaman2 sekolah dulu,.mungkin masa tu batak sikitlah sibuk nak ada friendster,my__space..masa tu fb tataw lagi.ade je gambar nak upload kan.itulah kegilaan aku dulu balik je rumah on9.tapi sekarang friendster dah lupa password.fb lah yang paling lama sekali sebab start register awal 2009 itu pun sbb mak cik suruh buat,dia nak tag gamba so aku buatlah.masa tu kawan2 sume tade so cm bosan je.farmville haa itulah fevret game on9 aku dulu.tak sah kalau 1 hari tu tak buka.makin lama makin ramai kawan jadi enjoy.tapi masalah sekarang yg aku nampak fb ni dah jadi 1 tempat orang maki hamun,upload pic yg nth pape,jadi medan perang.sebarkan fitnah.sebab tade yg control...tu lah masalahnya.lagi satu,tak tahulah apa masalah orang2 macam ni gunakan identiti orang lain,gamba orang lain.memalsukan fakta.bila jadi macam ni mulalah salah faham berlaku.
sama juga macam blog.kalau input nya tak betul so jadilah huru hara.bagi aku blog aku untuk aku share apa yg aku nak cerita,manusia tak pernah terlepas dari buat silap.aku sendiri pun pernah marah orang post dekat fb tapi itu dulu.orang kata tak matured lagi.hahaha...
aku ada pengalaman kawan sendiri gunakan nama & gambar aku untuk kepentingan dia.tu baru ada handphone.aku jadi mangsa keadaan benda tu berlarutan sampailah aku form4.aku perasan bila ada orang yang aku tak kenal nak datang beraya rumah sedangkan aku tak kenal pun.entah dari sekolah mana.orang tak kenal takkan nak bagi masuk rumah kan.lepas tu ada orang hantar surat kat depan rumah tulislah mengarut2.last sekali cerita aku dengar aku orang yg aku tak kenal burukkan nama aku.itu kawan sendiri yang aku percaya.lagi satu gambar peribadi aku kawan sendiri godam bluetooth dekat orang tak sepatutnyalah.macam tak patutlah kan..kalau aku dah boleh saman dah lama aku saman orang macam tu.jadi orang2 macam tu aku biarkan dan malas nak layan.Alhamdullilah sekarang dah tak de da.kadang2 walau kawan sendiri pun janganlah percaya sangat.tulah pengajaran yang aku dapat.

No comments:

Post a Comment